酔ってコアラを拉致

世間様に顔向けができません

Hesitate -Stone Sour

歌詞転載元:STONE SOUR LYRICS - Hesitate

 

You were my fire, so I burned... til' there was nothing left of me
I... I touched your face, I held you close... til' I could barely breathe
Why give me hope, then give me up... just to be the death of me
Save the rest of me...

Cuz I see you, but I can't feel you anymore - so go away
I need you, but I can't need you anymore - you hesitate

Now... now and then, you come around, like there's something left for me
We were one... we were everything
I'm still here... but I'll just keep the rest of me

Cuz I see you, but I can't feel you anymore - so go away
I need you, but I can't need you anymore - you hesitate

We never made it... you hesitated... I don't believe

That I see you, but I can't feel you anymore - so go away
I need you, but I can't need you anymore - you hesitate
Cuz I see you, but I can't feel you anymore - so go away
I need you, but I can't need you anymore - you hesitate - hesitate

You were my fire, so I burned... now there's nothing left of me...

 

 

 

かつて君は 僕を導く灯火だった

だから火を放ったんだ

僕という存在の 最後の一片さえも残さぬよう

 

頬に触れ 堅く抱き締めたね

息が苦しいほどに

どうしてだい

希望を与えておいて また奪うのは

僕の死を 後押しするだけなのに

残された傷心だけは 見逃してくれないかい

 

君の姿は 今でも目に浮かぶけれど

もう君の存在を感じられない

だから 消えてくれ

 

君が欲しい

でも 君は僕のものじゃない

もう違うんだ

僕が請い願っても 君は躊躇うだろう

 

あれから時が経ち

君は今更 僕の周りに姿をちらつかせる

僕に心残りでもあるかのように

かつて僕らは一つだった

世界は僕らのものだった

ああ 僕はここにいるよ

でも 僕の傷ついた心は渡さない

 

君の姿を目にしても

もう君の存在を感じられない

だから 消えてくれ

 

君が欲しい

でも 君は僕のものじゃない

もう違うんだ

僕が請い願っても 君は躊躇うだろう

 

僕らの関係は破綻した

君が覚えた躊躇いのせいで

 

僕は信じない

 

君の姿が目に浮かんでも

君の存在を感じられないなんて

だから 消えてくれ

 

君が欲しい

でも 君は僕のものじゃない

もう違うんだ

僕が請い願っても 君は躊躇うだろう

 

君の姿を目にしても

もう君の存在を感じられない

だから 消えてくれ

 

君が欲しい

でも 君は僕のものじゃない

もう違うんだ

僕が請い願っても 君は躊躇うだろう

 

かつて君は 僕を導く灯火だった

だから火を放ったんだ

僕という存在の 最後の一片さえも残さぬよう

 

www.youtube.com

 

 

新しい職場に慣れるのに

 

この数か月てんやわんやだった。

 

久しぶりに更新。

 

 

PVの内容と歌詞から察するに

 

フラれてショックで焼身自殺する人の話っぽいな。

 

訳してて楽しいのは悲しい曲なんだよな。

 

異臭生命体VAGINA。

 

おやすみ。