酔ってコアラを拉致

世間様に顔向けができません

Blue Monday -New Order

歌詞引用元: https://www.azlyrics.com/lyrics/neworder/bluemonday.html

 

How does it feel to treat me like you do? 

When you've laid your hands upon me and told me who you are. 

 

ねえ 教えてくれないか

どんな気持ちで こんな仕打ちをするの

僕の肩に手を置いて

自らの存在を誇示するだなんて

 

I thought I was mistaken, I thought I heard your words. 

Tell me how do I feel. Tell me now, how do I feel. 

 

てっきり僕は思い込んでいたよ

誰か別人と勘違いされていると

聞き入れたと思っていたよ

根拠のない君の言葉を

 

さあ 聞かせておくれ

僕が今 どんな気持ちでいるのか

今の君になら わかるでしょう

 

Those who came before me lived through their vocations 

from the past until completion, they'll turn away no more. 

And still I find it so hard to say what I need to say.

But I'm quite sure that you'll tell me just how I should feel today. 

 

遥かな過去に始まり 事を成し遂げるまで

先人たちは皆 それぞれの役目を負って生きた

彼らはもはや それ以外に生き方を知らない

 

そうだと知っていても わからないんだ

自分が何を望んでいるのか

でもきっと 君にならわかるでしょう

今 僕が抱くべき感情が

 

I see a ship in the harbor.

I can and shall obey. 

But if it wasn't for your misfortune, I'd be a heavenly person today. 

 

港に停まる一隻の船が 僕をあの世へいざなう

身を任せて 屈するつもりではいるんだ

でも 君が先に逝っていなければ

今頃あの世行きなのは 僕の方だったでしょうに

 

And I thought I was mistaken, and I thought I heard you speak 

Tell me, how do I feel. Tell me now, how should I feel. 

 

てっきり僕は思い込んでいたよ

誰か別人と勘違いされていると

しっかりと聞き入れたと思っていたよ

君が並べ立てる言の葉を

 

さあ 聞かせておくれ

僕が今 どう感じて然るべきなのか

今の君になら わかるでしょう

 

Now I stand here waiting... 

 

答えを待つよ ここに立ち尽くして

 

I thought I told you to leave me when I walked down to the beach. 

Tell me how does it feel, when your heart grows cold, grows cold, cold.

 

ビーチに向かって歩みを進めながら

僕を一人にしてと

はっきり伝えたつもりだったけれど

 

ねえ 聞かせておくれよ

その時どんな気持ちでいたのかを

温もりを失い 心が冷えていく中で

どんな心地がしたのかを

 

www.youtube.com

 

www.youtube.com