酔ってコアラを拉致

世間様に顔向けができません

The Greatest -Sia

歌詞転載元:http://www.azlyrics.com/lyrics/sia/thegreatest.html

 

[Sia:]

Uh-oh, running out of breath, but I

Oh, I, I got stamina

Uh-oh, running now, I close my eyes

Well, oh, I got stamina

And uh-oh, I see another mountain to climb

But I, I, I got stamina

Uh-oh, I need another lover, be mine

Cause I, I, I got stamina

 

あらあら 息が辛くなってきたよ

でも あたしは頑張れるの

あらあら 駆け足の只中で 目を閉じちゃうの

それでも あたしは頑張れる

あらあら 試練に続く 更なる試練

でもね あたしはまだ頑張るの

あらあら 人肌が恋しくなっちゃう あたしのそばにいて

だってあたし まだまだやれるもの 

 

Don't give up, I won't give up

Don't give up, no no no

Don't give up, I won't give up

Don't give up, no no no

 

諦めないで あたしは諦めない

諦めないで 駄目だよ絶対

諦めないで あたしは諦めない

諦めちゃ嫌だよ 絶対 絶対

 

I'm free to be the greatest, I'm alive

I'm free to be the greatest here tonight, the greatest

The greatest, the greatest alive

The greatest, the greatest alive

 

あたし 誰にも負けない存在になれるの

あたしは生きてここに居るもの

今宵 あたしは無敵の存在なの

誰にも負けない この世の誰にも

誰もあたしを打ち負かせない この世の誰であろうと

 

Well, uh-oh, running out of breath, but I

Oh, I, I got stamina

Uh-oh, running now, I close my eyes

But, oh, I got stamina

And oh yeah, running through the waves of love

But I, I got stamina

And oh yeah, I'm running and I've just enough

And uh-oh, I got stamina

 

あらあら 息が辛くなってきたよ

でも あたしは頑張れるの

あらあら 駆け足の只中で 目を閉じちゃうの

それでも あたしは頑張れる

氾濫する愛の渦を 真っ直ぐに横切るの

でもね あたしはまだ頑張るの

駆け抜けた先で 道が終わっても

あらあら あたしまだ頑張れちゃうよ

 

Don't give up, I won't give up

Don't give up, no no no

Don't give up, I won't give up

Don't give up, no no no

 

諦めないで あたしは諦めない

諦めないで 駄目だよ絶対

諦めないで あたしは諦めない

諦めちゃ嫌だよ 絶対 絶対

 

I'm free to be the greatest, I'm alive

I'm free to be the greatest here tonight, the greatest

The greatest, the greatest alive

The greatest, the greatest alive

 

あたし 誰にも負けない存在になれるの

あたしは生きてここに居るもの

今宵 あたしは無敵の存在なの

誰にも負けない この世の誰にも

誰もあたしを打ち負かせない この世の誰であろうと

 

Oh-oh, I got stamina

Oh-oh, I got stamina

Oh-oh, I got stamina

Oh-oh, I got stamina

 

あたし まだやれるよ

あたし まだ頑張るよ

あたし もっと頑張れるよ

あたしはまだ 生きているよ

 

[Kendrick Lamar:]

Hey, I am the truth

Hey, I am the wisdom of the fallen - I'm the youth

Hey, I am the greatest

Hey, this is the proof

Hey, I work hard, pray hard, pay dues, hey

I transform with pressure - I'm hands-on with effort

I fell twice before my bounce back was special

Letdowns will get you, and the critics will test you

But the strong will survive, another scar may bless you, ah

 

真実を教えてあげよう

かつて輝いた者 過去の君からの助言を

君は誰にも負けない

今からする話を よくお聞き

私は必死に働き 祈り 務めを果たし

抑圧に揉まれながら 努力を実力の糧にしてきた

立ち直るまでに 二度も挫折を味わった

落胆は君をどん底に叩き落とし

他者からの非難に心は冷めていくだろう

それでも 強きは自ずと生き残り

受けた傷は いつか誇りに変わるもの

 

[Sia (Kendrick Lamar):]

Don't give up (no no), I won't give up (no no)

Don't give up, no no no (nah)

Don't give up, I won't give up

Don't give up, no no no

 

諦めないで あたしは諦めない

諦めないで 駄目だよ絶対

諦めないで あたしは諦めない

諦めちゃ嫌だよ 絶対 絶対

 

[Sia:]

I'm free to be the greatest, I'm alive

I'm free to be the greatest here tonight, the greatest

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up, no no no)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up, no no no)

 

あたし 誰にも負けない存在になれるの

あたしは生きてここに居るもの

今宵 あたしは無敵の存在なの

誰にも負けない この世の誰にも

誰もあたしを打ち負かせない この世の誰であろうと

 

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

The greatest, the greatest alive

(Don't give up, don't give up, don't give up; I got stamina)

 

誰にも負けない この世の誰にも

誰もあたしを打ち負かせない この世の誰であろうと

 

諦めないで 諦めないで

諦めちゃ嫌だよ まだ頑張れるでしょう

 

www.youtube.com

 

今日、歌詞見ながら電車の中でこの曲聴いてたら

ちょっと涙腺にググッと込み上げてきた。

生きてるもの。まだやれるよ。負けないよって歌詞。

ちょっとうまくいかないことがあったりとか、

落ち込んだ時に聴くと泣けてくるよ。