酔ってコアラを拉致

世間様に顔向けができません

Ordinary World -Duran Duran

歌詞転載元:http://www.azlyrics.com/lyrics/duranduran/ordinaryworld.html

 

Came in from a rainy Thursday

On the avenue

Thought I heard you talking softly

 

雨降りの木曜日 この通りに差し掛かり

君の優しい囁きが聞こえる そんな気がした

 

I turned on the lights, the TV

And the radio

Still I can't escape the ghost of you

 

部屋の明かりを灯し

テレビもラジオも点けたけれど

君の亡霊からは逃れられないまま

 

What has happened to it all?

Crazy, some are saying

Where is the life that I recognize?

Gone away

 

一体どうしてこんなことに?

狂ってるよ、なんて言われることもある

僕がよく知る日常は どこへ行ってしまったの

跡形も無くなってしまったのかい

 

But I won't cry for yesterday

There's an ordinary world

Somehow I have to find

And as I try to make my way

To the ordinary world

I will learn to survive

 

でも僕は 去りし日を嘆くことはしない

どうにかして 見慣れた日常を取り戻さなきゃ

ありふれた日常に近づく度に

僕は生きる力を得るんだ

 

Passion or coincidence

Once prompted you to say

"Pride will tear us both apart"

Well now pride's gone out the window

Cross the rooftops

Run away

Left me in the vacuum of my heart

 

激情のままだったのか はたまた気まぐれだったのか

とにかく君はあの時言ったね

「ほんのつまらないプライドで お互いが傷つくことになるよ」と

ご覧よ そのつまらないプライドが

今じゃ窓から吹っ飛んで 家々を飛び越し

どこかに消えてしまった

ぽっかりと穴が空いた心だけを 僕の元に残して

 

What is happening to me?

Crazy, some'd say

Where is my friend when I need you most?

Gone away

 

一体僕はどうしてしまったの?

狂ってるよ、なんて言われることもある

一番助けて欲しい時に 友人たちは何処へ行ってしまったの

跡形もなく消えてしまったのかい

 

But I won't cry for yesterday

There's an ordinary world

Somehow I have to find

And as I try to make my way

To the ordinary world

I will learn to survive

 

でも僕は 去りし日を嘆くことはしない

どうにかして 見慣れた日常を取り戻さなきゃ

ありふれた日常に近づく度に

僕は生きる力を得るんだ

 

Papers in the roadside

Tell of suffering and greed

Here today, forgot tomorrow

Ooh, here besides the news

Of holy war and holy need

Ours is just a little sorrowed talk

 

道端に打ち捨てられた新聞紙

苦痛と強欲にまみれた現実を語る

今日が終われば 明日には誰の記憶にも残らない現実を

ご覧よ 思想同士の戦いや 蔓延する飢えと並べて見れば

僕らの苦しみなど ほんの些細な不幸話さ

 

And I don't cry for yesterday

There's an ordinary world

Somehow I have to find

And as I try to make my way

To the ordinary world

I will learn to survive

 

僕は 去りし日を嘆くことはしない

どうにかして 見慣れた日常を取り戻さなきゃ

ありふれた日常に近づく度に

僕は生きる力を得るんだ

 

Every one

Is my world, I will learn to survive

Any one

Is my world, I will learn to survive

Any one

Is my world

Every one

Is my world

 

どんな世界だろうと

そこは僕が生きる世界だもの

精一杯生きてみせるさ

どれひとつとして

僕が生きていけない世界はない

精一杯生きてみせるさ

 

www.youtube.com

 

E3 2017にて公開されたThe Evil Within2(邦題:サイコブレイク2)のトレーラー内で

カバーVer.が流れていて、とっても美しいです。

          ↓

 

www.youtube.com